Kup lub sprzedaj swoją nieruchomość

SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ

Sprzedaż domu powinna być prostym procesem, choć przy wielu okazjach czujemy się zagubieni w braku informacji lub przytłoczeni ilością dokumentów, które trzeba zebrać. Wiele z tych bólów głowy może zostać złagodzonych dzięki pomocy i doświadczeniu naszych agentów.

DOKUMENTACJA WYMAGANA PRZY SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI

Są to dokumenty, które trzeba będzie wcześniej zgromadzić, jeśli chcemy sfinalizować umowę kupna-sprzedaży:

  • D.N.I lub paszport (N.I.E dla obcokrajowców)
  • Świadectwo przydatności do zamieszkania
  • Świadectwo efektywności energetycznej (możemy je dla Ciebie przygotować)
  • Ostatni rachunek IBI
  • Ostatni rachunek za media (woda, prąd, gaz...)
  • Nota Prosta
  • Kopia rachunku za wydatki na rzecz wspólnoty (jeśli dotyczy)
  • Akt własności nieruchomości

KOSZTY SPRZEDAWCY

Miejski zysk kapitałowy (Jest to lokalny podatek płacony przez sprzedającego)

Jeśli jesteś rezydentem podatkowym w Hiszpanii, będziesz zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego, który wynosi 19% zysku ze sprzedaży.

Jeśli nie jesteś rezydentem fiskalnym w Hiszpanii, będziesz zobowiązany do zapłaty 3% od całej sprzedaży.

KUPNO WŁASNOŚCI

Podjąłeś jedną z najbardziej ekscytujących decyzji ekonomicznych w swoim życiu: zakup nieruchomości na Costa Blanca. Ale, poczekaj, jeśli po raz pierwszy kupujesz nieruchomość, ważne jest, abyś wziął pod uwagę wszystkie niezbędne kroki do zakupu nieruchomości. Jakie dokumenty są mi potrzebne?

WYMAGANE DOKUMENTY I KROKI, KTÓRE NALEŻY PODJĄĆ PRZY ZAKUPIE NIERUCHOMOŚCI
  • D.N.I lub paszport (N.I.E dla obcokrajowców)
  • Hiszpańskie konto bankowe.
  • Rezerwacja. Prywatny dokument pomiędzy kupującym a sprzedającym, w którym dokonywana jest rezerwacja nieruchomości, w tym harmonogram płatności, przewidywana data wymiany umów i zakończenia, wraz z kwotą pieniężną (zazwyczaj pomiędzy 3.000€ - 6.000€), która jest płacona przez kupującego w celu wykazania sprzedającemu rzeczywistego zamiaru zakupu.
  • Umowa prywatnego zakupu. Prywatna umowa zostanie sporządzona z uzgodnioną ceną sprzedaży, danymi osobowymi obu stron, opisem nieruchomości (z uwzględnieniem embarga i podatków) oraz datą podpisania publicznego aktu sprzedaży. Po podpisaniu przez obie strony, kupujący wpłaca depozyt w wysokości 10% ceny sprzedaży. Po wpłaceniu 10%, jeśli sprzedający wycofuje się ze sprzedaży, jest on zobowiązany do zapłacenia podwójnej kwoty z powrotem.
  • Notariusz. Transakcja kupna-sprzedaży jest zakończona po podpisaniu jej przed notariuszem. W tym momencie otrzymają Państwo 'Copia Simple' kopię aktów własności oraz klucze do nieruchomości. Po około miesiącu nieruchomość zostanie zarejestrowana w rejestrze gruntów i otrzymają Państwo oficjalne tytuły własności.

OGÓLNE WYDATKI NA ZAKUP NIERUCHOMOŚCI

  • Notariusz (w zależności od tego czy na nieruchomości jest hipoteka czy nie)
  • Rejestracja
  • Podatek od przeniesienia własności (10% wartości ewidencyjnej)
Kontakt z Villas Buigues

W razie jakichkolwiek pytań, nasi agenci nieruchomości są do Państwa dyspozycji. Nie wahaj się z nami skontaktować.

Pole to jest wymagane
Pole to jest wymagane
Pole to jest wymagane
Pole to jest wymagane
Zarządzaj zgodą

Używamy własnych plików cookie i plików cookie stron trzecich do personalizacji witryny, analizy naszych usług i wyświetlania reklam opartych na Twoich nawykach i preferencjach przeglądania. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą Polityka plików cookie

Akceptuj pliki cookie Konfiguracja Odrzuć pliki cookie